fbpx

Import statistik z Facebooku do Google Analytics

Statistiky z Facebooku v Google Analytics Vám umožní vyhodnocování jednotlivých kapaní a reklam přímo v Google Analytics. Nebudete muset spoléhat pouze na měření konverzí přímo na Facebooku (více informací o zavádějícím měření konverzí na Facebooku). Naopak budete mít k dispozici data v dalších přehledech Google Analytics. Více o přehledech, kde se zobrazují importovaná data najdete v článku Jaká data importujeme do Google Analytics a jak je využít?. Díky Google Analytics si budete moci sami vybrat atribuční model.

Jak přesně nastavit synchronizaci statistik z Facebooku do Google Analytics se dovíte v našem video návodu

Co přesně importujeme z Facebooku?

Podobně jako u ostatních konektorů importujeme do Google Analytics z Facebooku datum, cenu, počet kliknutí na externí odkaz a počet zobrazení. Analýza nákladů na úrovni zdroje a média může vypadat jako na screenshotu níže.

Analýza nákladů s importem nákladů

Analýza nákladů s importem nákladů

Při nastavování kampaní ve Facebooku Business manageru nezapomeňte pečlivě označit každou reklamu, aby pak bylo možné identifikovat náklady ke každé jednotlivé kampani zvlášť. Systém značení může být například tento (označit odkaz můžete zde):

utm_source: facebook
utm_medium: cpc
utm_campaign: název kampaně bez mezer (nahradit „-„), českých znaků a separatorů (nahradit “ | “ za „_“)
utm_content: název reklamy bez mezer (nahradit „-„) a českých znaků

Co získám prémiovou synchronizací Facebooku

Prémiovou synchronizaci lze využít u reklam z katalogu. Pokud používáte k inzerci katalog, který vytváříte z XML feedu, získáte díky prémiové synchronizaci přehled o nákladech, zobrazeních a proklicích na každý jednotlivý produkt zvlášť. Podmínkou je, že URL adresy ve feedu budete mít označené pomocí utm parametrů u každého produktu.