Jak nastavit import dat z Sklik do Google Analytics

  1. Pro nastavení synchronizace statistik Skliku klikněte na tlačítko “Nepřetržitá synchronizace” ve sloupci Sklik.
  2. Zvolte si název, například název webu, na který inzerujete.
  3. Nyní vyplňte Sklik klíč. Ten naleznete v administraci, kterou otevřete kliknutím na tlačítko “Otevřít nastavení Skliku”. Pokud jste již přihlášení, otevře se Vám přímo stránka s API klíčem. Pokud přihlášení nejste nejprve se přihlašte. Pak klikněte na Vaší emailovou adresu v horním pravém rohu a z nabídky vyberte “Nastavení”. V dolní části je vidět Váš API klíč. Pokud zde není, klikněte na tlačítko “Vygenerovat nový API klíč”. Tento klíč vložte do Analytics importeru do příslušného pole.
  4. Níže pak vyberte Sklik účet, kterého se má synchronizace týkat.
  5. Pokud chcete z tohoto účtu synchronizovat statistiky všech kampaní, ponechte aktivní volbu “Synchronizovat všechny kampaně”. V opačném případě toto políčko zneaktivněte. Níže pak můžete vybrat kampaně, jejichž statistiky se budou synchronizovat. Ostatní kampaně, nebo nově vytvořené kampaně, se tím pádem do Google Analytics synchronizovat nebudou.
  6. Zvolte k jakému zdroji a mediu chcete náklady synchronizovat. Při zapnutém automatickém tágování URL adres v Skliku je zdroj “seznam” a medium “cpc” popřípadě “cpt”.
  7. Zvolte zda chcete synchronizovat náklady včetně DPH nebo bez DPH.
  8. Dále vyberte v jaké měně chcete náklady synchronizovat. Přepočet proběhne vždy podle aktuálního kurzu.
  9. Z nabídky vyberte Google Analytics účet a Google Analytics službu. Poté vyberte název importu údajů.
  10. Tím je nastavení dokončeno. Kliknutím na tlačítko “Koupit” nastavení uložíte a odečte se Vám také kredit.
  11. Průběh jednotlivých synchronizací si můžete prohlédnout po kliknutí na tlačítko zobrazit.
  12. Kdykoliv také můžete nastavení změnit, kliknutím na tlačítko “nastavení”. Lze také změnit stav synchronizace. “Pozastaveno” znamená, že synchronizace neprobíhá. “Smazáno” službu smaže po uplynutí předplacené doby.