30 .01. 2019

Často kladené dotazy

Po importu dat nevidím v Google Analytics žádná data. Kde může být problém?

Pokud nevidíte žádná data v Google Analytics postupujte podle těchto kroků:

  1. Zobrazte si historii synchronizace (u nastavené synchronizace ji zobrazíte kliknutím na ikonu oka). Pokud zde žádná synchronizace není vyčkejte. Synchronizace probíhá každou hodinu vždy o půl. Pokud je zde zobrazená zpráva (například, o nedostupnosti statistik), může to znamenat, že za včerejší den, nejsou dostupná žádná data.
    Pokud je zde zobrazená chybová zpráva, které nerozumíte, kontaktujte podporu.
    Pokud je zde zobrazená úspěšná synchronizace a nahrání do Google Analytics, přejděte k dalšímu bodu.
  2. Ujistěte se, že máte v Google Analytics zvolené období, za které máte synchronizované náklady. Také se ujistěte, že jste ve správném Google Analytics účtu, službě a výběru dat.
  3. Přejděte v Google Analytics do správce a v požadované službě (prostřední sloupec) zvolte položku „Import údajů“ (poslední položka). U importu nákladů, přes který importujete náklady, klikněte na odkaz „Správa nahraných položek“. V seznamu nahraných položek se ujistěte, že zde jsou importované soubory a že jsou v pořádku bez chyb.

Lze nahrát do Google Analytics data zpětně třeba za minulý rok?

Ano. Zpětně lze nahrát data za neomezeně dlouhé období zpětně. Lze to pouze u Free tarifu, kde k tomu jsou dostupná data. Prémiová synchronizace vyžaduje daleko více dat, než kolik lze z Heuréky, Zboží, nebo Facebooku získat. U prémiové synchronizace tedy zpětně data získat nelze.

Jak přesně nastavit zpětnou synchronizaci?

Jaký je rozdíl mezi free a premium synchronizaci?

U každé služby je to mírně odlišné:

Heuréka

Free:

Synchronizace probíhá tak, že máte data na úrovni celé Heuréky. Víte, že Vás celá Heuréka stála nějaké peníze, a že Vám přinesla nějaký obrat.

Prémium:

Synchronizace probíhá tak, že máte data na úrovni celé Heuréky. Také máte údaje na úrovni každého produktu a kategorie (v závislosti na tom jak máte označené URL adresy produktů ve feedu). Víte tedy kolik Vás stál konkrétní produkt a jaký obrat přinesl. Víte také kolik Vás stála konkrétní Heuréka kategorie, a jaký obrat přinesla.

Zboží.cz

Free:

Synchronizace probíhá tak, že máte data na úrovni celého Zboží.cz. Víte, že Vás celé Zboží.cz stálo nějaké peníze, a že Vám přineslo nějaký obrat.

Prémium:

Synchronizace probíhá tak, že máte data na úrovni celého Zboží.cz. Také máte údaje na úrovni každého produktu a kategorie (v závislosti na tom jak máte označené URL adresy produktů ve feedu). Víte tedy kolik Vás stál konkrétní produkt a jaký obrat přinesl. Víte také kolik Vás stála konkrétní Zboží.cz kategorie, a jaký obrat přinesla.

Facebook.com

Free:

Synchronizace probíhá tak, že máte data na úrovni celého Facebooku, každé reklamní kampaně a každé reklamy. Víte tedy kolik Vás stála konkrétní kampaň a jaký obrat přinesla. Totéž mate i na úrovni jednotlivých reklam.

Prémium:

Totéž co free. Navíc pokud používáte produktové reklamy, máte statistiky i na úrovni jednotlivých produktů.

Chtěl bych zobrazit synchronizovaná data s Google data studio. Jak na to?

Synchronizovaná data lze velmi snadno zobrazit v Google data studio. Není k tomu potřeba žádný nový datový zdroj. Postačí Vám data z Google Analytics.