fbpx

Jaká data importujeme do Google Analytics a jak je využít?

Google Analytics

Analýza nákladů

Přehled Akvizice -> Kampaně -> Analýza nákladů je díky importu dat přes Analytics importer doplněn hned o 7 z celkem 9 metrik. Tento přehled je bez importu statistik z externích zdrojů naprosto bezcenný, jak je vidět na obrázku níže. Google synchronizuje statistiky pouze z Google Adwords.

Analýza nákladů bez importem nákladů

Analýza nákladů bez importem nákladů

Naopak, pokud naimportujete data přes Analytics importer, Analýza nákladů Vám podá dostatek informací o probíhajících kampaních. Nemusíte se tedy každodenně přihlašovat do všech služeb a porovnávat jej s Google Analytics. Vše je na jedno místě. Můžete i porovnávat období jako v kterémkoliv jiném přehledu Google Analytics.

Analýza nákladů s importem nákladů

Analýza nákladů s importem nákladů

Nástroj pro porovnávání modelů

Porovnání modelů je jeden z klenotů Google Analytics, pokud měříte cíle s finanční hodnotou nebo přímo e-commerece. Přehled najdete v Konverze -> Atributace -> Nástroj na porovnávání modelů. Přehled nabídne data o všech zdrojích návštěvnosti, které vedly ke konverzi. Díky importu dat zde budete mít k dispozici i náklady vynaložené na konverze daného zdroje.

Nástroj pro porovnání modelů bez importem nákladů

Nástroj pro porovnání modelů bez importem nákladů

Nástroj pro porovnání modelů s importem nákladů

Nástroj pro porovnání modelů s importem nákladů

Vlastní přehledy

Možná Vám stejně jako mně, chybějí data o nákladech v jednom z hlavních přehledů Google Analytics Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj / medium. Google Analytics je skvělý v tom, že umožňuje vytvářet velmi jednoduše a přehledně vlastní přehledy, do kterých si můžete zobrazit jaká data potřebujete.

Pokud se Vám nechce vlastní přehled vytvářet, můžete použít ten můj, který jsem vytvořil. Stačí být přihlášen do Google Analytics a kliknout na níže uvedený odkaz. Google Analytics Vám nabídne import vlastního přehledu:
https://analytics.google.com/analytics/web/template?uid=ue0viAZ6Si2XmIRkc8TcRg
Samozřejmě si jej pak můžete přizpůsobit k obrazu svému.

Vlastní proměnné

Nezapomeňte také na možnost vytváření vypočtených metrik (více o vypočtených metrikách). Díky importu dat můžete přidat do výše uvedeného přehledu například PNO (%) pomocí následujícího vzorce:

{{Cena}} / {{Tržby}}

Případně pokud počítáte s průměrnou marží, můžete použít i výpočet s průměrnou marží. Níže je uveden příklad s 5% marží:

( {{Tržby}} * 0.05 ) – {{Cena}}

Google Data Studio

Veškerá data, která budete mít v Google Analytics, lze jednoduše přenést do Google Data Studia. Díky datům o nákladech, je možné vytvořit přehled, kde bude přesněji odhadnutý zisk po odečtení nákladů a po započtení průměrné marže. Pokud máte zájem o vzorovou šablonu do Google data studia, prosím kontaktujte mě.